Integratieve kindertherapie is een kortdurende vorm van therapie. Coaching/therapie richt zich zowel op de binnenwereld (emoties, herinneringen, gedachten) als op de buitenwereld (relaties, gezin, school, omgeving, familie) van het kind. Uitgangspunt is dat niet de klacht, maar het kind centraal staat. Bovendien heeft het kind op bewust en onbewust niveau verschillende hulpbronnen in zich, die hem helpen te bereiken wat hij/zij wil. Daarbij worden verschillende behandelmethoden gebruikt uit de oplossingsgerichte-, cognitieve-, spel-, systeem- en gedragstherapie. Het kind gaat op zoek naar de oplossing voor zijn eigen klacht. Dat doe ik met behulp van spel, praten, tekenen, schilderen, boksen, zwaardvechten, visualisaties, rollenspellen, ontspanningsoefeningen etc. In de praktijkruimte is spel- en knutselmateriaal en speelgoed beschikbaar, waarbij voor ieder kind iets aanwezig is, wat aansluit bij de belevingswereld en communicatiemogelijkheden van het kind. De praktijk is een uitnodigende grote speelruimte, maar soms ga ik ook naar buiten als kinderen/jongeren het fijn vinden om meer te bewegen of te wandelen.